Toimintakalenteri

MARTTAILLAT koulun opetuskeittiössä (Metsolantie 7, vihreä pääty) kuukauden ensimmäisenä torstaina klo 17:

2.5. taimien vaihtoilta. Tuliko kasvatettua taimia yli oman tarpeen? Vai olisiko sinulla huonekasvien pistokkaita jaettavaksi asti?  Ota vaihtoon joutavat mukaan marttailtaan! Tuo itselle ylimääräiset ja ota vaihdokit mukaan. Samalla mahdollisuus pieneen leivontatuokioon Ellan ohjauksessa. Kahvitellaan kasvien vaihdon lomassa.

PÄIVÄKAHVIT Koivurannassa (Virastotie 4, alakerran kerhohuone) parillisten viikkojen maanantaina klo 13.30 (huom. kellonaika muuttunut!).

Päiväkahvivieraina:

22.4. Diakonissa Laura Leppänen.

NEULEKAHVILA 23.4. KLO 17-19 KULMA-KAHVILASSA. Rennon lupsakkaa jutustelua ja yhdessä neulomista. Omakustanteinen kahvittelu, käteismaksu.

KEVÄTRETKI LUSTOON 18.5.2024

Lähtö Rasilasta torin kupeesta linja-autolla klo 8.30. Matkalla aamukahvit ja suolainen purtava. Metsämuseo Lustoon tutustuminen klo 10-13. Omakustanteinen ruokailu paluumatkalla ABC Särkisalmi. Takaisin Rasilassa noin klo 16.30. Retken hinta  jäsenelle 27 e sisältäen linja-autokyydin, pääsymaksun ja aamukahvit. Lisätiedot ja ilmoittautumiset Anneriina p. 050 331 8098.

Jäseneksi liittyminen onnistuu tästä linkistä: https://www.martat.fi/martanpuoti/marttajasenyys/

Jos kuulut jo johonkin yhdistykseen, voit liittyä Kirkonseudun Marttojen toissijaiseksi jäseneksi vaikka retkellä maksamalla 8 e jäsenmaksun yhdistykselle ja saat yhdistyksen jäsenedut käyttöösi.

Elokuussa tarvitsemme taas lasipurkkeja!

Sadonkorjuuaika yllättää helposti martan ja siksi toive julki jo nyt.  Ota talteen tyhjenevät, sinulle tarpeettomat lasipurkit kansineen. Viime syksynä marttojen tekemät säilykkeet olivat hyvin suosittuja Ruokolahti-markkinoilla.

Tarve on eri kokoisille, eniten käyttöä on noin 200 ml vetoisille. Iso apu on, jos irrotat etiketin. Toiset etiketit lähtevät kiltisti purkkia vedessä liottamalla, sinnikkäimmät tapaukset vaativat ruokaöljypehmitystä + fairya ja teräsvillaa. Tässäkin konsteja on monia.

Purkit kansineen voit tuoda tapahtumiin. Kiitos!

Toimintakalenteri päivittyy, käy säännöllisesti kurkkaamassa!

Kahvimaksu 3e tapahtumissa, jos ei muuta mainintaa. Perinteisesti vuosikokouksessa ei kerätä kahvirahaa.